Velkommen til Skogstjerna Familiebarnehage

Vi er en liten, koselig familiebarnehage med 10 barn i alderen 0 - 6 år. Barnehagen ligger i et sentrumsnært etablert boligfelt på Sortland med nærhet til skog og mark, fjæra og det tilbudet som sentrum gir.

Skogstjerna Familiebarnehage er lokalisert i hjemmet til Marina Birkeland. Her disponerer vi stue, kjøkken, bad oppe og nede, garderobe, lekerom, kontor, og et spennende tårn på loftet. På uteområdet er det bygget en flott lekegård med klatrevegg, hengebro, dukkehus, balanseline, trampoline, vennskapshuske og båt. I tillegg har vi "sandkasse" over et stort område, noe som innbyr til mye veibygging og konstruksjon.

Vi har en stor lavvo på uteområdet som brukes ofte, både som sanseplass, ved matlaging eller bare som en koselig lunsj- eller fruktstund. Eventyrstund i lavvoen er også populært.

Rett bortenfor barnehagen er vi ute i mark og skog, med et terreng som gir utfordringer for alle alderstrinn. Fjæra er også bare en kort spasertur unna, og vi bruker den aktivt. Dette gir barna en allsidig erfaring med friluftsliv. Sentrtum er også i gangavstand, og biblioteket blir brukt flittig.